Agilityträning Göteborgs Hundarena

Idag mellan klockan 10.00 och 12.00 så tränade jag agility ihop med Lisa och hennes Dumle. Vi byggde först en ganska simpel bana som vi körde igenom några gånger, Shiro var klockren och hade bra fart och flyt. Sen byggde vi om till en ganska klurig bana och eftersom Shiro ger gärnet dom 3-4 första loppen så har han ganska mycket mindre energi vid 5-6 omgången så det märktes att han var trött. Men ändå körde han banan bra, dock något långsamt men som sagt har jag förståelse för det och krävde inte heller mer fart just då. 
 
Efter vi kört även den banan så nötade vi lite tighta svängar och så blev det två omgångar med startträning (han är en tjuvstartare). 
 
Man kan säga att träningen i det stora hela var väldigt bra, det vi måste jobba på är tighta svängar och starterna. Men tighta svängar blir han bättre och bättre på hela tiden och jag märker skillnad bara efter 5min träning på det. 
Starterna är klurigare, eftersom han är så extremt energisk vid starten så tar ju det väldigt mycket energi på honom - energi som jag vill att han ska ha på banan, inte innan. Så detta ska jag bannemej jobba supermycket på och inte någon gång låta honom starta när han är "på gång". 
 
Just nu ligger han och sover, och jag ska strax ta och klippa hans klor och borsta hans tänder tänkte jag ;-) 
Vi hörs! 
 
 
1 Rebecca :

skriven

Vilken spa-kväll shiro ;-)

Kommentera här: